Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета викладання навчальної дисципліни «Підвищення педагогічної майстерності (гімнастика спортивна, гімнастика художня)» є підготовка тренерів-викладачів, бакалаврів з гімнастики спортивної, фахівців для середніх і вищих навчальних закладів, ДЮСШ, СДЮШОР, ШВСМ, фізкультурних колективів.
Завдання
- правила безпеки на заняттях гімнастикою спортивною, удосконалення навичок виконання загальнопідготовчих та спеціальних вправ, фізична підготовка, технічна підготовка, спеціально-технічна підготовка, організація та проведення змагань зі спортивної гімнастики;
- правила суддівства змагань з гімнастики різного рівня, удосконалення техніко-тактичної майстерності в навчальних, тренувальних і основних змаганнях, набуття досвіду на змаганнях різного рівня, удосконалення суддівських навичок, побудова передзмагальної підготовки гімнастів різного рівня підготовленості, педагогічна майстерність тренера в умовах змагань, стратегія і тактика змагальної діяльності.
- опанувати методиками навчання елементам в окремих видах багатоборства в гімнастиці спортивній з урахуванням сучасних вимог до техніки виконання вправ, формами організації навчально-тренувальної роботи, засобами і методами тренування спортсменів, побудовою тренувального процесу: зміст і методи видів підготовки (технічна, тактична, психологічна, теоретична, загальна та спеціальна) методики дослідження змагальної діяльності, фізичних та психологічних якостей, техніки і тактики;
- формування професійного світогляду на багаторічну підготовку та систему відбору спортсменів; планування навчально-тренувальної роботи у спортивних школах (ДЮСШ, СДЮШОР, ШВСМ); контроль та облік підготовки спортсменів; засоби і методи відновлення та стимуляції роботоздатності; діяльність КНГ; використання факторів природного середовища у підготовці спортсменів в гімнастиці спортивній; звіти та доповіді за результатами проведеної НДР.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- загальні питання з розвитку та становлення гімнастики спортивної; основи теорії гімнастики спортивної; змагання, як системо-утворюючий чинник спорту; класифікація, характеристика та способи проведення змагань з гімнастики спортивної; специфіка змагальної діяльності на окремих видах гімнастичного багатоборства; організація і проведення змагань з гімнастики спортивної;
- методики навчання на окремих видах гімнастичного багатоборства; методи, організація та проведення науково-дослідної роботи в гімнастиці спортивній;
- мету, завдання, зміст та структуру тренування спортсменів в гімнастиці спортивній; загально дидактичні та специфічні принципи спортивного тренування; засоби і методи тренування спортсменів; форми організації навчально-тренувальної роботи; побудову тренувального процесу в гімнастиці спортивній; зміст і методи видів підготовки (технічна, тактична, психологічна, теоретична, загальна та спеціальна), методики дослідження змагальної діяльності, фізичних та психологічних якостей, техніки і тактики в гімнастиці спортивній;
- систему відбору спортсменів до занять гімнастикою спортивною; основи організації планування навчально-тренувальної роботи загальноосвітніх школах, вузах, фізкультурних колективах; планування, контроль та облік підготовки спортсменів в гімнастиці спортивній; засоби і методи відновлення та стимуляції працездатності; комплексний контроль спеціальної підготовленості; діяльність КНГ; використання факторів природнього середовища у підготовці спортсменів в гімнастиці спортивній; звіти та доповіді за результатами проведеної НДР.
вміти:
- аналізувати ставлення людей до фізичної культури як складової частини загальнолюдської культури і важливої сфери діяльності суспільства; формувати систему знань про зародження та розвиток фізичного виховання і спорту у світовій практиці; вивчати досвід вітчизняних і закордонних шкіл фізичного виховання та спортивного тренування, профілактики і оздоровлення населення засобами ФВ і С;
- забезпечити викладення теоретичного матеріалу, враховуючи його обсяг і складність, використовуючи різні методи слова та наочності; визначати порядок побудови процесу навчання конкретній руховій дії;
- забезпечувати необхідні передумови до ефективного навчання руховій дії; забезпечувати необхідні передумови до ефективного навчання руховій дії; забезпечувати ефективне суддівство на окремих видах багатоборства; визначити порядок проходження видів, розташувати суддівські бригади;
- визначати порядок побудови процесу навчання конкретній руховій дії; забезпечувати необхідні передумови до ефективного навчання руховій дії.
- розподілити процес навчання руховій дії на етапи і у відповідності до них визначати завдання навчання; з врахуванням етапу навчання добирати основні і допоміжні засоби навчання руховій дії; попереджувати помилки в процесі навчання руховій дії, виявляти помилки в процесі її виконання, визначати причини виникнення помилок та виправляти їх.
- володіти різними формами проведення тренувальних занять, уроків з фізичної культури з особами різного віку і підготовленості; навиками проведення урочних, позаурочних, позашкільних форм занять.
- Викладач: Власюк Олена Олександрівна
- Викладач: Сорока Олена Ігорівна