Мета навчальної дисципліни «Філософія спорту і здорового способу життя» – формування у студентів цілісного розуміння філософсько-світоглядних проблем пов’язаних з фізичною культурою і спортом.
Завдання навчальної дисципліни «Філософія спорту і здорового способу життя» – уточнити місце філософії спорту у системі філософії та «спортивної науки» і дати уявлення про філософію спорту як галузь філософського знання, її специфіку та місце у загальній структурі філософії; виробити розуміння проблем виникнення і суті фізичної культури і спорту у сучасній філософській теорії; розкрити філософсько-антропологічні основи фізичної культури і спорту; сформувати розуміння етичних проблем, які існують у спорті; показати зміни, що відбуваються у спорті та спортивній діяльності, детерміновані сучасною соціокультурною ситуацією; навчити студентів замислюватися над процесами, які відбуваються у сучасному спорті та проблематизувати існуючі явища у сфері фізичної культури і спорту.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
специфіки філософсько-світоглядних проблем, що вивчаються філософією спорту і здорового способу життя як галуззю філософського знання; основних концепцій філософії спорту і здорового способу життя; філософсько-антропологічних основ фізичної культури і спорту; специфіки етичних проблем у спорті, педагогіці та охороні здоров’я; проблем виникнення і суті фізичної культури і спорту у сучасній філософській теорії; змін, що відбуваються у спорті та спортивній діяльності, детерміновані сучасною, соціокультурною ситуацією; «філософії олімпізму», політичних аспектів спорту; фізкультурно-спортивного світогляду у дискурсі категорій здоров’я і життєздатності.
вміти:
обґрунтувати придатність і доцільність філософського підходу до дослідження фізичної культури, спорту і здорового способу життя; замислюватися над процесами, які відбуваються у сучасному спорті та проблематизувати існуючі явища у сфері фізичної культури і спорту; орієнтуватися на цілі та завдання філософського дослідження фізичної культури, спорту і здорового способу життя, використовувати відповідний понятійний апарат і методи; стимулювати у різних груп населення роздуми і дії по самозбереженню людини у мобільному і активному всесвітньому суспільстві; використовувати світоглядні основи сучасної культури для активізації рухової активності людини з метою ведення здорового способу життя у вік домінування інформаційних технологій.
- Викладач: Шпітун Іван Іванович