Мета: Розширення етичного кругозору людини. Формування її етичного мислення. Вироблення стійких моральних принципів і переконань. Збагачення духовного життя людини, її особистісна самореалізація та успішне досягнення нею своїх життєвих цілей.
Завдання навчальної дисципліни «Етика» – послідовно впроваджувати свій специфічний підхід до вивчення моралі, виявляти її власну природу, специфіку і роль в житті людини, закономірності функціонування і розвитку, джерело походження моральних цінностей; допомогти сучасній людині осмислити життя в усій його багатозначності і глобальності, розширити горизонти індивідуального сприйняття світу, вводячи в нього широкі соціоморальні, гуманітарні критерії оцінювання всього, що відбувається; формування моральної культури суспільства і особистості.
У результаті
вивчення дисципліни фахівець повинен знати:
– в сучасних умовах розв’язання глобальних проблем (екологічних, демографічних, хвороб, війни і миру та ін.) потребує людей з гуманістичними орієнтирами, які будували б світ і своє життя на загальнолюдських моральних цінностях;
– поняття «етика», «мораль», «моральність», їх взаємозв’язок;
– причини виникнення етики; зміст етичного знання;
– причини виникнення моралі, її відмінності від інших форм суспільної свідомості;
– основні риси моралі ринкового суспільства;
– особливості професійної моралі медпрацівника.
Підготовлений фахівець повинен вміти:
– оцінювати різноманітні ситуації морального вибору, відповідальність вчинків і дій нормам моралі;
– налаштовуватися на самооблагородження;
– вдосконалювати своє буття і буття соціуму, до якого людина належить, а також буття людства;
– з’ясовувати місце людини у світі, її призначення, сенс життя;
– будувати світ і своє життя на загальнолюдських моральних цінностях;
– дати характеристику моральній культурі суспільства;
– визначати моральну культуру особистості;
– визначати сенс життя сучасника.
Мета: Сприяння особистісному розвитку молоді виявленню, посиленню і максимальній реалізації її творчого потенціалу.
Завдання навчальної дисципліни «Естетика» – вивчати емоційно-чуттєвого сприйняття дійсності, діяльності, в основі якої лежить уявлення про красу та її результати, зокрема мистецтво; сприяти розвитку в особі образного мислення, мислення за аналогією та асоціацією, цілісності сприяння конкретних образів, розвитку фантазії, здорового уявлення; інтуїції; формувати якість культури емоцій, почуття, мислення; прагнути змінити ставлення людини до природи, подолати відчужено-утилітарний підхід до неї; сприяти особистісному розвитку молоді, виявленню, посиленню і максимальній реалізації її творчого потенціалу; посилювати естетичне виховання студентства, прищеплювати їм розуміння того, що для світосприйняття і світорозуміння людині необхідно відчуття краси природи і людських витворів.
У результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати:
– найзагальніші закони розвитку мистецтва;
– різноманіття естетичного ставлення людини до світу ;
– зміст і сутність понять: «естетична свідомість», «естетичне почуття», «естетичний смак», «естетичний ідеал», «естетична діяльність»;
– значення мистецтва у суспільстві (тобто його соціальні функції);
– види мистецтв, критерії їх класифікацій;
– зміст і сутність понять «естетична культура суспільства» і «естетична культура особистості».
Підготовлений фахівець повинен вміти:
– сприймати прекрасне в природі та відтворювати його в процесі своєї діяльності;
– використовувати естетичне виховання як важливу частину соціалізації особистості;
– пов’язати естетику з майбутньою спеціальністю.
- Викладач: Шпітун Іван Іванович