Мета: Розширення етичного кругозору людини. Формування її етичного мислення. Вироблення стійких моральних принципів і переконань. Збагачення духовного життя людини, її особистісна самореалізація та успішне досягнення нею своїх життєвих цілей.

Завдання навчальної дисципліни «Етика» – послідовно впроваджувати свій специфічний підхід до вивчення моралі,  виявляти її власну природу, специфіку і роль в житті людини, закономірності функціонування і розвитку, джерело походження моральних цінностей; допомогти сучасній людині осмислити життя в усій його багатозначності і глобальності, розширити горизонти індивідуального сприйняття світу, вводячи в нього широкі соціоморальні, гуманітарні критерії оцінювання всього, що відбувається; формування моральної культури суспільства і особистості.

У результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати:

– в сучасних умовах розв’язання глобальних проблем (екологічних, демографічних, хвороб, війни і миру та ін.) потребує людей з гуманістичними орієнтирами, які будували б світ і своє життя на загальнолюдських моральних цінностях;

–       поняття «етика», «мораль», «моральність», їх взаємозв’язок;

–       причини виникнення етики; зміст етичного знання;

–       причини виникнення моралі, її відмінності від інших форм суспільної свідомості;

–       основні риси моралі ринкового суспільства;

–       особливості професійної моралі медпрацівника.

 

Підготовлений фахівець повинен вміти:

–       оцінювати різноманітні ситуації морального вибору, відповідальність вчинків і дій нормам моралі;

–       налаштовуватися на самооблагородження;

–       вдосконалювати своє буття і буття соціуму, до якого людина належить, а також буття людства;

–       з’ясовувати місце людини у світі, її призначення, сенс життя;

–       будувати світ і своє життя на загальнолюдських моральних цінностях;

–       дати характеристику моральній культурі суспільства;

–       визначати моральну культуру особистості;

–       визначати сенс життя сучасника.

Мета: Сприяння особистісному розвитку молоді виявленню, посиленню і максимальній реалізації її творчого потенціалу.

 Завдання навчальної дисципліни «Естетика» – вивчати емоційно-чуттєвого сприйняття дійсності, діяльності, в основі якої лежить уявлення про красу та її результати, зокрема мистецтво; сприяти розвитку в особі образного мислення, мислення за аналогією та асоціацією, цілісності сприяння конкретних образів, розвитку фантазії, здорового уявлення; інтуїції; формувати якість культури емоцій, почуття, мислення; прагнути змінити ставлення людини до природи, подолати відчужено-утилітарний підхід до неї; сприяти особистісному розвитку молоді, виявленню, посиленню і максимальній реалізації її творчого потенціалу; посилювати естетичне виховання студентства, прищеплювати їм розуміння того, що для світосприйняття і світорозуміння людині необхідно відчуття краси природи і людських витворів.

 

У результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати:

–   найзагальніші закони розвитку мистецтва;

–      різноманіття естетичного ставлення людини до світу ;

–      зміст і сутність понять: «естетична свідомість», «естетичне почуття», «естетичний смак», «естетичний ідеал», «естетична діяльність»;

–      значення мистецтва у суспільстві (тобто його соціальні функції);

–      види мистецтв, критерії їх класифікацій;

–      зміст і сутність понять «естетична культура суспільства» і «естетична культура особистості».

 Підготовлений фахівець повинен вміти:

–       сприймати прекрасне в природі та відтворювати його в процесі своєї діяльності;

–       використовувати естетичне виховання як важливу частину соціалізації особистості; 

–       пов’язати естетику з майбутньою спеціальністю.