Мета: підвищення рівня світоглядної та гуманітарної підготовки студентів шляхом оволодіння знаннями про історію розвитку філософської думки, актуальні питання онтології, гносеології, соціальної філософії у суголоссі з проблемами становлення української державності, розвитку національної культури, в широкому контексті сучасної світової філософської думки.
Завдання: дати студентам цілісне уявлення про світоглядну сутність філософії, специфіку філософського знання, його предмет та загальні функції, про історію зарубіжної і вітчизняної філософії, перспективи її подальшого розвитку; допомогти студентам, майбутнім спеціалістам сфери фізичної культури та спорту, органічно пов’язувати здобуті філософські знання із складними проблемами сучасного життя, вміння орієнтуватися у ньому.
У результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати:
- історичний тип філософії, основні парадигми філософствування;
- основні галузі філософського знання (онтологія, гносеологія, логіка, філософська антропологія, етика, естетика, соціальна філософія тощо);
- основні форми буття і сутність діалектики;
- походження свідомості, форми і структуру свідомості;
- шляхи пізнання світу, функціонування знання у сучасному інформаційному суспільстві, особливості взаємозв’язку науки, техніки з сучасними соціальними й естетичними проблемами;
- форми суспільної свідомості, їх взаємозв’язок;
- умови формування особистості, її свободи, відповідальності за збереження життя, природи, культури;
- духовно-практичні засоби вирішення світоглядних та методологічних проблем в історії людства;
- критерії оцінки змісту людського існування.
Підготовлений фахівець повинен вміти:
- обґрунтувати свою світоглядну та громадську позицію;
- застосовувати одержані знання при вирішенні професійних завдань, організації міжлюдських відносин;
- науково аналізувати соціально значущі проблеми і процеси, факти і явища суспільного життя;
- розуміти й об’єктивно оцінювати досягнення культури, пояснювати феномен культури й цивілізації;
- володіти методологією й методами пізнання, творчої діяльності;
- вдаватися до діалогу як засобу вирішення соціальних і етичних проблем, досягнення консенсусу;
- свідомо орієнтуватися в цінностях сучасного людства;
- грамотно оцінювати і аналізувати аспекти розвитку культури і сучасної цивілізації.
- Викладач: Шпітун Іван Іванович