Мета: підвищення рівня світоглядної та гуманітарної підготовки студентів шляхом оволодіння знаннями про історію розвитку філософської думки, актуальні питання онтології, гносеології, соціальної філософії у суголоссі з проблемами становлення української державності, розвитку національної культури, в широкому контексті сучасної світової філософської думки.

Завдання: дати студентам цілісне уявлення про світоглядну сутність філософії, специфіку філософського знання, його предмет та загальні функції, про історію зарубіжної і вітчизняної філософії, перспективи її подальшого розвитку; допомогти студентам, майбутнім спеціалістам сфери фізичної культури та спорту, органічно пов’язувати здобуті філософські знання із складними проблемами сучасного життя, вміння орієнтуватися у ньому.

У результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати:

-        історичний тип філософії, основні парадигми філософствування;

-        основні галузі філософського знання (онтологія, гносеологія, логіка, філософська антропологія, етика, естетика, соціальна філософія тощо);

-        основні форми буття і сутність діалектики;

-        походження свідомості, форми і структуру свідомості;

-        шляхи пізнання світу, функціонування знання у сучасному інформаційному суспільстві, особливості взаємозв’язку науки, техніки з сучасними соціальними й естетичними проблемами;

-        форми суспільної свідомості, їх взаємозв’язок;

-        умови формування особистості, її свободи, відповідальності за збереження життя, природи, культури;

-        духовно-практичні засоби вирішення світоглядних та методологічних проблем в історії людства;

-        критерії оцінки змісту людського існування.

 

Підготовлений фахівець повинен вміти:

-        обґрунтувати свою світоглядну та громадську позицію;

-        застосовувати одержані знання при вирішенні професійних завдань, організації міжлюдських відносин;

-        науково аналізувати соціально значущі проблеми і процеси, факти і явища суспільного життя;

-        розуміти й об’єктивно оцінювати досягнення культури, пояснювати феномен культури й цивілізації;

-        володіти методологією й методами пізнання, творчої діяльності;

-        вдаватися до діалогу як засобу вирішення соціальних і етичних проблем, досягнення консенсусу;

-        свідомо орієнтуватися в цінностях сучасного людства;

-        грамотно оцінювати і аналізувати аспекти розвитку культури і сучасної цивілізації.