Мета: Вивчення курсу «Психолого-педагогічні основи адаптивної фізичної культури і спорту» студентами Придніпровської державної академії фізичної культури і спорту передбачає озброєння студентів науково-педагогічними знаннями та вміннями, які вони можуть застосовувати у практичних умовах. Засвоїти знання з психологічних особливостей роботи з людьми, які мають особливі вади у розвитку чи при отриманні травм; ознайомитися з особливостями у психологічній і психофізичній сферах людей з особливими потребами під час життєдіяльності  та соціалізації; ознайомитися з методиками діагностики та особливостями роботи з ними для людей з особливими потребами; ознайомитися з методиками психологічної роботи з людьми з особливими потребами різного віку і різних нозологічних груп.

        Інтенсивні зміни у соціокультурному і економічному житті суспільства, що відбуваються в останні десятиріччя, вимагають якісного перетворення і змісту праці: розширення поля професійної діяльності; поглиблення мобільності людини у різних професійних сферах; поява потреби в оволодінні новими професіями, що з’явилися на ринку праці.

        Внаслідок цих змін економічному і соціальному житті України постають нові, більш складні, завдання перед системою професійної освіти. Саме тому актуалізується необхідність психолого-педагогічної освіти фахівця.

        Психолого-педагогічна освіта необхідна людині, по-перше, для того щоб вивчити, розуміти і розвивати власну особистість; по-друге, створювати сприятливі умови для виховання підростаючого покоління; по-третє, щоб бути більш компетентним у професійній діяльності.

        Програма складена відповідно до вимог Закону України «Про вищу освіту», Освітньо-кваліфікаційної характеристики та Освітньо-професійної програми підготовки магістра у галузі спорту вищих досягнень та діючих навчальних планів. Вивчення дисципліни «Психолого-педагогічні основи адаптивної фізичної культури і спорту» поділяється на тісно пов’язані між собою блоки. Зміст навчального матеріалу дозволить викладачеві використовувати різні форми і методи навчання, поєднуючи сучасні вимоги, рівень підготовленості студентів, специфіку їх професійної спрямованості. Оптимізація психологічної освіти забезпечує майбутнього магістра ґрунтовими теоретичними знаннями та практичними професійними вміннями з мінімальними витратами часу та зусиль студентів і викладачів. При вивченні дисципліни активно використовуються між предметні зв’язки з дисциплінами загальноосвітнього, гуманітарного, соціально-економічного циклу, медико-біологічного циклу, спеціально-теоретичного циклу, спеціально-педагогічного циклу.

  Завдання: Навчити студентів практичним прийомам діагностики та особливостям психологічної роботи з людьми з особливими потребами різних нозологічних груп і різних вікових груп, а також роботі з сім’ями, які мають дитину чи дорослого з особливими потребами.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

знати: Теоретичні знання з нозологічних особливостей і психологічні особливості життєдіяльності людей, які мають деякі вади у розвитку чи при отриманні травми. Методи діагностики психологічних особливостей, основи психологічної роботи з особами з особливими потребами.

        вміти: Використовувати теоретичні знання, які студент отримує на лекціях. Використовувати методи психологічної діагностики осіб з особливими потребами, вміти знаходити різницю між особами з особливими потребами здоровими у психологічній та психофізичній сфері, а також вміти використовувати елементарні методи психологічної роботи з даною соціальною групою різного віку і нозологічних груп.

 

Компетентності, формування яких передбачено навчальною дисципліною:

ЗК 1. Здатність діяти соціально відповідально та громадянсько свідомо.

ЗК 7. Здатність до освоєння і системного аналізу через матеріалістичне сприйняття і критичне осмислення нових знань в предметній та міжпредметних галузях.

ЗК 8. Здатність до критичного аналізу та креативного синтезу нових ідей, які можуть сприяти в академічному і професійному контекстах технологічному, соціальному та культурному прогресу суспільства, базованому на знаннях.

ЗК 10. Здатність до самовдосконалення, адаптації та дії в нових ситуаціях, креативність.

ЗК 19. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.

ЗК 22.Здатність і готовність до підготовки, проведення та участі у наукових семінарах, конференціях, оприлюднення результатів наукових досліджень в зарубіжних та спеціалізованих фахових наукових виданнях України.

ФК 2. Здатність використовувати загальнонаукові та спеціальні методи наукових досліджень, що спрямовані на гносеологічне пізнання досліджуваних явищ та синтезу інституціональних засад галузі.