1. Мета та завдання навчальної дисципліни

 

1.1. Метою викладання навчальної дисципліни «Основи НДР» є формування у здобувачів загальних уявлень про теоретико-методологічні основи, визначальні принципи і правила науково-дослідницької діяльності у галузі фізичної культури і спорту, формування наукового мислення, ознайомлення із вимогами щодо підготовки і оформлення наукових текстів, використання отриманих знань у професійній діяльності.

 

1.2. Основними завданнями навчальної дисципліни «Основи НДР» є:

· розкрити когнітивний та соціальний рівні інституціоналізації наукового знання;

· поглибити знання про особливості організації та психології наукового пізнання;

· розширити уявлення про особливості організації системи науково-дослідної діяльності в Україні;

· розглянути сутність та структуру системи наукових комунікацій;

· поглибити знання щодо методології наукового дослідження;

· розкрити особливості застосування законів формальної логіки в науковому дослідженні;

· сформувати власний дослідницький досвід здобувачів щодо практичного застосування теорії, концепцій і методик організації ефективного наукового дослідження як у процесі виконання дисертаційної роботи, так і в різноманітних сферах майбутньої професійної діяльності.

 

1.3. Компетентності, формування яких передбачено навчальною дисципліною:

ЗК 1. Здатність діяти соціально відповідально та громадянсько свідомо.

ЗК 2. Здатність здійснювати критичний аналіз філософських та світоглядних проблем суспільно-політичної й управлінської діяльності в контексті цінностей сучасної цивілізації та аналізувати результати наукової діяльності.

ЗК 7. Здатність до освоєння і системного аналізу через матеріалістичне сприйняття і критичне осмислення нових знань в предметній та міжпредметних галузях.

ЗК 8. Здатність до критичного аналізу та креативного синтезу нових ідей, які можуть сприяти в академічному і професійному контекстах технологічному, соціальному та культурному прогресу суспільства, базованому на знаннях.

ЗК 10. Здатність до самовдосконалення, адаптації та дії в нових ситуаціях, креативність.

 

 

 

 

1.4. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми, здобувачі повинні:

знати:

1)  на понятійному рівні: ознаки, властивості та функції науки як сфери суспільної діяльності; особливості організаційного та когнітивного рівнів інституціоналізації наукових досліджень; нормативно-правову базу організації науково-дослідної діяльності в Україні; методологічні підходи, концепції філософії спорту і здорового способу життя та шляхи застосування їх у професійній діяльності;

2)  на фундаментальному рівні: особливості соціального генезису; змісту, структури, соціальної ролі і функцій фізичної культури та спорту як суспільних явищ, закономірності функціонування фізичної культури і спорту та подальшого їх розвитку в сучасному суспільстві у взаємозв'язку з іншими соціальними інститутами (сім’я, освіта, виховання, політика, економіка та ін.), особливості організації та психології ефективного наукового пізнання;

3)  на практично-творчому рівні: систему та евристичний потенціал дослідницьких підходів та методів.

 

уміти:

самостійно виступати суб’єктом ефективної наукової комунікації у галузі фізичної культури і спорту, орієнтуватися в системі нормативно-правових засад атестації наукових кадрів в Україні; ефективно використовувати систему комунікаційних каналів доступу до наукової інформації у галузі фізичної культури і спорту; раціонально організовувати розумову працю та робочий день науковця; використовувати пізнавальний потенціал системи методів наукового дослідження.