Мета опанування науково змісту теорії і методики викладання обраного виду спорту (гімнастика художня)

Завдання

- оволодіти системою знань про розвиток і становлення гімнастики художньої, як виду спорту в Україні і на міжнародній арені; основні положення теорії гімнастики художньої: термінологія, класифікація вправ тощо; змагання та змагальна діяльність: класифікація, характеристика та способи проведення, специфіка змагальної діяльності в окремих видах художньої гімнастики; організація і проведення показових виступів з елементами художньої гімнастики;

- опанувати методиками навчання елементам в окремих видах багатоборства в гімнастиці художній з урахуванням сучасних вимог до техніки виконання вправ, формами організації навчально-тренувальної роботи, засобами і методами тренування спортсменок, побудовою тренувального процесу в гімнастиці художній: зміст і методи видів підготовки (технічна, тактична, психологічна, теоретична, загальна та спеціальна) методики дослідження змагальної діяльності, фізичних та психологічних якостей, техніки і тактики;

- формування професійного світогляду на багаторічну підготовку та систему відбору спортсменок в художній гімнастиці; планування навчально-тренувальної роботи у спортивних школах (ДЮСШ, СДЮШОР, ШВСМ); контроль та облік підготовки спортсменок в художній гімнастиці; засоби і методи відновлення та стимуляції роботоздатності спортсменок гімнасток; діяльність КНГ; використання факторів природного середовища у підготовці  спортсменок в художній гімнастиці; звіти та доповіді за результатами проведеної НДР

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

- загальні основи теорії художньої гімнастики, історію розвитку і сучасний стан художньої гімнастики. Загальну та спеціальну гімнастичну термінологію,  класифікацію, техніку виконання і методику навчання вправам художньої гімнастики: без предмету та з предметами;

- теоретичні основи тренування в художній гімнастиці; особливості використання дидактичних принципів у тренувальному процесі занять з художньої гімнастики. Специфічні принципи спортивного тренування. зміст і методи видів підготовки в художній гімнастиці (технічна, тактична, психологічна, теоретична, загальна та спеціальна) методики дослідження змагальної діяльності, фізичних та психологічних якостей, техніки і тактики в художній гімнастиці.

- основи планування тренувального процесу; прогнозування спортивних результатів; документи планування та обліку в художній гімнастиці. Методи, організацію та проведення науково-дослідної роботи в художній гімнастиці;

вміти:

- аналізувати ставлення людей до фізичної культури як складової частини загальнолюдської культури і важливої сфери діяльності суспільства; вивчати досвід вітчизняних і закордонних шкіл фізичного виховання та спортивного тренування, профілактики і оздоровлення населення засобами ФВ і С;

- розробити програму комплексних змагань, скласти календар змагань та розробити “Положення “про змагання; сформувати суддівську колегію і оргкомітет з проведення змагань;

- визначати порядок побудови процесу навчання конкретній руховій дії, забезпечувати необхідні передумови до ефективного навчання руховій дії. Розподілити процес навчання руховій дії на етапи і у відповідності до них визначати завдання навчання, з врахуванням етапу навчання добирати основні і допоміжні засоби навчання руховій дії.

- розробити мету і завдання дослідження; адекватно до мети і завдання дослідження підібрати досліджуваних і методи дослідження

- будувати процес спортивного тренування у відповідності з вимогами законодавства в галузі освіти, програмовими та нормативними основами освіти, фізичного виховання і спорту. Ефективно використовувати загальні та специфічні методичні принципи побудови процесу фізичного виховання і спортивного тренування;

- досконало володіти різноманітними формами занять з фізичного виховання та спортивного тренування; визначити структуру фізичної підготовленості в гімнастиці художній; визначити рівень розвитку в фізичних якостей окремого спортсмена та оцінити його у відповідності  із програмою підготовки та віковими нормативами визначити структуру допоміжної, спеціальної фізичної підготовки в художній гімнастиці; враховуючи методичні принципи побудови процесу спортивного тренування та закономірності розвитку фізичних якостей, визначити співвідношення та послідовність розвитку різних фізичних якостей в окремому занятті та мікро- (мезо-, макро-) циклі підготовки.