Предмет та завдання вікової анатомії та фізіології
Значення медико-біологічної підготовки у формуванні природньо-наукового мислення в даний час зростає, так як дуже важливо не стільки усунення наслідків хворобливих станів в організмі, як знання заходів, спрямованих на ведення здорового образу життя. Саме тому розуміння ролі нормальних реакцій на визначеному віковому етапі, законів функціонування організму в віковому аспекті набувають все більшого значення. Невід'ємною частиною «Вікової анатомії і фізіології» є розуміння студентом терміна «здоров'я - нездоров'я - хвороба», а також поняття «норма». Вирішальний фактор збереження громадського здоров'я - профілактична медицина, яка спирається на основи вікової анатомії та фізіології, особливо в галузі охорони здоров'я та фізичного виховання дітей та підлітків, шляхом його активної реабілітації. При розгляді здоров'я сьогодні оцінюється в кращому випадку біологічний компонент, хоча, як правило, в розрахунок приймається наявність або відсутність патології. До сих пір суспільство не хоче визнавати, що відтворення здоров'я як фізичного, соціального і психічного благополуччя людини - функція головним чином виховання, а не лікування. У формування здоров'я включені три підсистеми: 1) відтворення власного здоров'я індивіда; 2) відтворення чужого життя (генетичне і сексуальне здоров'я); 3) виховання морального, інтелектуального, духовного, психологічного і етнічного благополуччя. Розкриття механізмів взаємодії факторів, що беруть участь у формуванні дитячого організму як біосоціальної системи, представляється складною проблемою, тому що будь-яка ознака людини є наслідком складної взаємодії генотипу і середовища. За минулий період розвитку вікова анатомія і фізіологія зазнавала істотних змін, мала ряд стадій і епох. що через трансформаційних змін в своїй основі були пов'язані із загальним методичним і теоретичним прогресом у біології, фізіології та анатомії, які поетапно можна охарактеризувати як «морфологічну епоху», «функціональну епоху» і «системну епоху»,що настала зараз. В даний час провідне місце належить «системній вікової анатомії і фізіології», або «системології». Системна вікова анатомія і фізіологія як об'єкт вивчення бере результат діяльності різних органів і систем організму на різних вікових етапах, що корисний для потреб організму в даний момент розвитку.