Мета: Сформувати систему спеціальних знань з фізичної реабілітації в педіатрії, ознайомити студентів із найсучаснішими методами фізичної реабілітації, що застосовуються у відновлювальній терапії дітей з різними захворюваннями, навчити володіти техніками проведення цих заходів.

Завдання:

Теоретичні – дати уявлення про сучасний стан розвитку фізичної реабілітації в педіатрії, як самостійної дисципліни. Ознайомити студентів з особливостями організаційної структури системи реабілітації дітей в Україні та світі за нозологіями, їх соціально-правовим статусом. Дати знання про механізми лікувальної дії окремих методів фізичної реабілітації для кожної категорії хворих дітей відповідно до клінічної форми захворювання. В процесі вивчення цього курсу сформувати поняття важливості реабілітаційних методів відновлення здоров’я дітей, що має надзвичайне значення для проведення реабілітаційних заходів і адаптації в соціуму дітей зі спеціальними потребами.

Практичні – ознайомити студентів із сучасними методами комплексної фізичної реабілітації в педіатрії та навчити застосовувати їх на практиці. Навчити володіти всебічним комплексним підходом при складанні індивідуальних реабілітаційних програм для дітей різних нозологічних груп. Засвоєння відповідних знань, оволодіння навичками і вміннями має глибокий практичний зміст, тому що під час реабілітації при порушеннях функцій різних органів та їх систем у дітей відбувається повне відновлення або формування постійних компенсацій порушених функцій.

 Студенти повинні знати:

•        анатомо-фізіологічні особливості дітей різного віку;

•        нормальний розвиток дитини та вродженні відхилення;

•        методи дослідження у педіатрії;

•        етіологію, патогенез захворювань бронхолегеневої, серцево-судинної, травной, сечовидільної патології;

•        основні симптоми та синдроми ураження нервової системи у дітей;

•        принципи складання індивідуальної програми фізичної реабілітації;

•        застосування реабілітаційних методик у педіатрії;

•        характеристику засобів фізичної реабілітації.

Студенти повинні вміти:

•    застосувати засоби фізичної реабілітації недоношених дітей та дітей з вродженими відхиленнями;

•        провести обстеження дитини;

•        визначити основні проблеми;

•   скласти та застосувати індивідуальну реабілітаційну програму, в залежності від особливостей захворювання;

•        оцінити функціональні порушення;

•    вміти обстежити дитину з різними порушеннями чи вадами та підібрати відповідні засоби фізичної реабілітації;

•        вміти оцінити порушення рухової сфери;

•    складати та застосувати індивідуальну реабілітаційну програму, в залежності від особливостей захворювання