Мета: Сформувати систему спеціальних знань з фізичної реабілітації в педіатрії, ознайомити студентів із найсучаснішими методами фізичної реабілітації, що застосовуються у відновлювальній терапії дітей з різними захворюваннями, навчити володіти техніками проведення цих заходів.
Завдання:
Теоретичні – дати уявлення про сучасний стан розвитку фізичної реабілітації в педіатрії, як самостійної дисципліни. Ознайомити студентів з особливостями організаційної структури системи реабілітації дітей в Україні та світі за нозологіями, їх соціально-правовим статусом. Дати знання про механізми лікувальної дії окремих методів фізичної реабілітації для кожної категорії хворих дітей відповідно до клінічної форми захворювання. В процесі вивчення цього курсу сформувати поняття важливості реабілітаційних методів відновлення здоров’я дітей, що має надзвичайне значення для проведення реабілітаційних заходів і адаптації в соціуму дітей зі спеціальними потребами.
Практичні – ознайомити студентів із сучасними методами комплексної фізичної реабілітації в педіатрії та навчити застосовувати їх на практиці. Навчити володіти всебічним комплексним підходом при складанні індивідуальних реабілітаційних програм для дітей різних нозологічних груп. Засвоєння відповідних знань, оволодіння навичками і вміннями має глибокий практичний зміст, тому що під час реабілітації при порушеннях функцій різних органів та їх систем у дітей відбувається повне відновлення або формування постійних компенсацій порушених функцій.
Студенти повинні знати:
• анатомо-фізіологічні особливості дітей різного віку;
• нормальний розвиток дитини та вродженні відхилення;
• методи дослідження у педіатрії;
• етіологію, патогенез захворювань бронхолегеневої, серцево-судинної, травной, сечовидільної патології;
• основні симптоми та синдроми ураження нервової системи у дітей;
• принципи складання індивідуальної програми фізичної реабілітації;
• застосування реабілітаційних методик у педіатрії;
• характеристику засобів фізичної реабілітації.
Студенти повинні вміти:
• застосувати засоби фізичної реабілітації недоношених дітей та дітей з вродженими відхиленнями;
• провести обстеження дитини;
• визначити основні проблеми;
• скласти та застосувати індивідуальну реабілітаційну програму, в залежності від особливостей захворювання;
• оцінити функціональні порушення;
• вміти обстежити дитину з різними порушеннями чи вадами та підібрати відповідні засоби фізичної реабілітації;
• вміти оцінити порушення рухової сфери;
• складати та застосувати індивідуальну реабілітаційну програму, в залежності від особливостей захворювання
- Викладач: Толстикова Тетяна Миколаївна