Мета: В процесі вивчення курсу студенти повинні оволодіти педагогічними поняттями, знаннями основних закономірностей педагогічного процесу, основними ідеями в педагогіці, формами та методами, формами та методами навчання і виховання, а також познайомитись з розвитком теорії та практики освіти, навчання, виховання зростаючого покоління з найдавніших часів.
Завдання:
- розкрити зміст діяльності викладача (сучасні зарубіжні та вітчизняні дослідження);
- показати можливості та перспективи професійного становлення і росту викладача у контексті реалізації принципу безперервності освіти;
- сформувати у студентів професійні компетенції викладача;
- надавати можливість у самовизначенні студентів у світі професійної культури, розвивати у них систему професійних цінностей викладача.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати: Студенти повинні знати загальні характеристики професійної діяльності викладача; загальні основи педагогічної культури, характеристики професійної діяльності викладача; розрізняти поняття професіоналізм, майстерність, компетентність викладача; знати естетичні аспекти професійної діяльності; знати загальні принципи педагогічної майстерності викладача.
вміти: Використовувати теоретичні знання, які студент отримує на лекціях. Володіти характеристиками професійної діяльності викладача і використовувати їх у практичній діяльності. Вміти користуватися педагогічним професіоналізмом, майстерністю і компетентністю викладача у своїй професійній діяльності. Володіти аспектами професійної діяльності викладача.
Загальні компетентності (ЗК)
– Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями.
– Здатність реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
– Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій.
– Здатність працювати як автономно, так і в команді.
– Здатність планувати та управляти часом.
– Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
– Здатність спілкуватися іноземною мовою.
– Здатність користуватися сучасними інформаційними і комунікаційними технологіями.
– Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети, володіння навичками міжособистісної взаємодії.
– Здатність бути критичним і самокритичним.
– Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
– Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
– Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт, а також приймати обґрунтовані рішення.
Фахові компетентності (ФК)
– Здатність забезпечувати формування фізичної культури особистості.
– Здатність здійснювати пошук, аналіз і оцінку інформації, у т.ч. за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, необхідної для постановки і вирішення професійних завдань, професійного та особистісного розвитку.
– Здатність використовувати компетентнісний підхід у фізичному вихованні учнів закладів загальної середньої освіти.
– Здатність задовольняти особистісні потреби дитини в процесі фізкультурної діяльності та досягти індивідуалізації навчання.
– Здатність аналізувати прояви психіки людини під час занять фізичною культурою і спортом.
– Здатність до безперервного професійного розвитку.
Передумови для вивчення дисципліни (перелік дисциплін, вивчених раніше): педагогіка, психологія та психологія особистості, психологія та психологія фізичної культури та спорту, загальна та спортивна фізіологія людини.
- Викладач: Андрюшина Любов Леонідівна