Мета курсу: сформувати у здобувачів освіти уявлення про предмет психології, підвищення психологічної та педагогічної компетентності, вивчити закономірності прояву, розвитку та формування психіки людини в специфічних умовах фізичного виховання та спорту під впливом навчальної, навчально-тренувальної та змагальної діяльності, навчити здобувачів освіти застосовувати набуті теоретичні знання в процесі досягнення успішності в спортивній діяльності, а також в аналізі і оптимізації систем тренування та розвитку спортсменів.
Завдання: ознайомити здобувачів освіти з основними теоретичними конструктами психології, навчити здійснювати загальний аналіз спортивної діяльності в цілому, психологічний аналіз особливостей окремих видів спортивної діяльності, навчити організовувати вивчення психологічних особливостей особистості спортсменів як загальних, що диктуються психологічними особливостями спортивної діяльності в цілому, так і специфічних для певних видів спорту, у яких спеціалізуються певні спортсмени.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинензнати: - базові психологічні поняття;
- структуру загальної психології;
- відомості про закономірності функціонування психіки.
- основні етапи розвитку психології фізичного виховання і спорту в контексті системи фізичного виховання і спорту;
- методики психологічного забезпечення фізкультурно-спортивних занять з різними групами населення і психологічної підготовки спортсменів;
- - методи і організацію психорегуляції та психогігієни у фізичному вихованні і спорті;
- - психічні стани у фізичному вихованні і спорті, методи їх регулювання;
- закономірності становлення і розвитку особистості, індивідуально-психологічних особливостей людини;
- основні характеристики емоційно-вольової, мотиваційної і когнітивної сфери спортсменів;
вміти: - орієнтуватися в різноманітних поняттях та психологічних термінах;
- орієнтуватися в науковій літературі;
- використовувати отриманні знання на практиці у своєму подальшому житті;
- формулювати конкретні завдання в психології фізичного виховання і спорту;
- організовувати і проводити науково-дослідну і методичну роботу з проблем психології фізичного виховання і спорту;
- застосовувати технології психологічного забезпечення процесу навчання різних категорій людей руховими діями і розвитку фізичних якостей в процесі фізкультурно-спортивних занять;
застосовувати методики планування і проведення основних видів фізкультурно-оздоровчих, навчально-тренувальних занять за умови їх психолого-педагогічного забезпечення
Загальні компетентності:
1.Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями.
2.Здатність реалізовувати свої права і обов'язки як членасуспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідністьйого сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
3. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій.
4. Здатність працювати як автономно, так і в команді.
5. датність планувати та управляти часом.
6. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так іписьмово.
7. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
8. Здатність користуватися сучасними інформаційними ікомунікаційними технологіями.
9. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільноїмети, володіння навичками міжособистісної взаємодії.
10. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
11. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
12. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт, а також приймати обґрунтовані рішення.
Фахові компетентності:
1. Здатність здійснювати пошук, аналіз і оцінку інформації,у т.ч. за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, необхідної для постановки і вирішення професійних завдань, професійного та особистісного розвитку.
2. Здатність використовувати компетентнісний підхід у фізичному вихованні учнів закладів загальної середньої освіти.
3. Здатність задовольняти особистісні потреби дитини в процесі фізкультурної діяльності та досягти індивідуалізації навчання.
4. Здатність аналізувати прояви психіки людини під часзанять фізичною культурою і спортом.
5. Здатність до безперервного професійного розвитку
- Викладач: Андрюшина Любов Леонідівна