Мета курсу – ознайомити магістрів з основними законами, категоріями, принципами, методами, засобами навчання й виховання у вищій школі.
Завдання навчальної дисципліни:
· Розглянути вищу школу як соціальну педагогічну систему.
· Проаналізувати основоположні принципи дидактики вищої школи.
· Розкрити сутність та закономірності освітнього процесу у вищій школі.
· Ознайомити з формами та методами організації навчання у вищій школі.
· Проаналізувати критерії та підходи щодо виховання морально-правової відповідальності педагога.
У результаті вивчення курсу студенти повинні знати:
1. основні проблеми педагогіки вищої школи;
2. предмет і об’єкт педагогіки вищої школи;
3. характеристику системи педагогічних наук;
4. основні педагогічні категорії;
5. основний зв’язок педагогіки вищої школи з іншими науками;
6. визначення понять «методологія» і «методика» педагогічного дослідження;
7. основні складові теоретичних методів дослідження.
8. сутність і зміст емпіричних методів дослідження;
9. основні напрями дидактичних досліджень;
10. суперечності процесу виховання морально-правової відповідальності особистості.
Вміти:
· застосовувати наукові знання на практиці при вирішенні навчальних та виховних завдань;
· орієнтуватися у відборі технологій, які відповідають тій чи іншій парадигмі освітньої діяльності;
· застосовувати технології педагогічної підтримки дитини в освітньому процесі;
· уміти обрати тему наукового дослідження і сформулювати концептуальний апарат, теоретично обґрунтувати проблему та вибрати методи її дослідження;
· організувати експеримент і впровадити отримані результати в практичну діяльність школи, закладу вищої освіти.
Компетентності, формування яких передбачено навчальною дисципліною:
ЗК 1. Здатність діяти соціально відповідально та громадянсько свідомо.
ЗК 2. Здатність здійснювати критичний аналіз філософських та світоглядних проблем суспільно-політичної й управлінської діяльності в контексті цінностей сучасної цивілізації та аналізувати результати наукової діяльності.
ЗК 7. Здатність до освоєння і системного аналізу через матеріалістичне сприйняття і критичне осмислення нових знань в предметній та міжпредметних галузях.
ЗК 8. Здатність до критичного аналізу та креативного синтезу нових ідей, які можуть сприяти в академічному і професійному контекстах технологічному, соціальному та культурному прогресу суспільства, базованому на знаннях.
ЗК 10. Здатність до самовдосконалення, адаптації та дії в нових ситуаціях, креативність.
ЗК 19. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
ЗК 22.Здатність і готовність до підготовки, проведення та участі у наукових семінарах, конференціях, оприлюднення результатів наукових досліджень в зарубіжних та спеціалізованих фахових наукових виданнях України.
ФК 2. Здатність використовувати загальнонаукові та спеціальні методи наукових досліджень, що спрямовані на гносеологічне пізнання досліджуваних явищ та синтезу інституціональних засад галузі.
- Teacher: Родіна Юлія Дмитрівна