Навчальна дисципліна «Професійна Іноземна мова» входить до

циклу соціогуманітарної підготовки здобувачів освіти ВНЗ, побудована за

вимогами сучасної системи організації навчального процесу та європейських

рекомендацій щодо мовної освіти.

Мета: практичне оволодіння аспірантами системою англійської мови та

теоретичною базою усного і писемного мовлення у комунікативних

ситуаціях у сфері майбутньої професійної діяльності.

Завдання: навчання, розвиток та удосконалення різних видів

мовленнєвої діяльності, аудіювання, монологічного та діалогічного

мовлення, читання та перекладу:

- оволодіння граматичними структурами англійської мови;

- формування професійного словника та розширення

запасу загальновживаної лексики;

- формування навичок писемного мовлення;

- формування та розвиток навичок усного мовлення;

- розвиток умінь сприймати та розуміти інформацію на слух;

- формування у здобувачів освіти соціолінгвістичної компетенції,

уявлень про історико-культурні реалії і традиції іншомовних країн.

Компетентності, формування яких передбачено навчальною

дисципліною:

ЗК 1. Здатність діяти соціально відповідально та громадянсько свідомо.

ЗК 3. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних

джерел, проводити критичний аналіз та оцінку, синтез новітніх ідей,

застосовувати з цією метою сучасні методи наукового моделювання,

інформаційне та програмне забезпечення.

ЗК 5. Здатність до спілкування на міжнародному рівні для реалізації

інноваційного проекту або вирішення наукової проблеми.

Згідно з вимогами освітньо- професійної програми аспіранти повинні

знати: фахову лексику та спеціальну термінології, мовленнєвих

стратегій у сфері професійної комунікації. Розуміти особливості

застосування набутих комунікативних компетенцій й етичних настанов для

ведення наукових дискусій та з метою пошуку вирішення актуальних

проблем фізичної культури та спорту. Розуміти особливості публічного


представлення та/або доведенням теоретичної значущості та практичної

цінності результатів власних наукових досліджень перед наукової

спільнотою, застосовуючи іноземну мову.

основні правила граматики англійської мови: [Морфологія] Іменник.

Вживання іменників у однині та у множині. Присвійний відмінок. Артикль.

Основні випадки вживання означених і неозначених артиклів. Нульовий

артикль. Прикметник. Вживання прикметників. Ступені порівняння

прикметників. Займенник. Види займенників. Вживання займенників.

Дієслово. Вживання дієслова «to be» у Present, Past, Future Simple, його

функції у реченні. Зворот «there + to be». Вживання дієслова «to have» у

Present, Past, Future Simple. Видо-часові форми дієслова в активному та

пасивному стані. Умовні речення (0, І, ІІ, ІІІ типів). Наказовий спосіб дієслів.

Правильні та неправильні дієслова. Безособові форми дієслова та їх

конструкції. Модальні дієслова. Структура to be going to do smth. Прислівник.

Вживання ступенів порівняння прислівників. Прислівники місця і часу.

Числівник. Кількісні та числівники. Порядкові числівники. Прийменник.

Види прийменників. Вживання прийменників. [Синтаксис] Структура різних

типів речень. Прості речення. Речення з багатофункціональними словами

“one”, “it”, “that”. Складні речення (складносурядні і складнопідрядні),

вираження майбутніх дій після слів if, when, after. Пряма і непряма мова.

Узгодження дієслівних часів у складнопідрядних реченнях. [Словотворення]

Словотворчі афікси іменників, прикметників, прислівників, дієслів (суфікси,

префікси). Префікси з негативним значенням;

лексичний і текстовий матеріал за темами модулів: Біографія

спортсмена (Моя біографія.). Навчальні заклади фізичної культури і спорту.

Фізкультура і спорт (Ми займаємось спортом. Тренування. Змагання). Історія

олімпійського руху і сучасність (Олімпійський рух. Олімпійські ігри). Ділові

зв’язки (Мовний етикет спілкування. Ділова кореспонденція. Діловий візит).

Нормативний лексичний мінімум складає 6 500 одиниць, відповідно до

тематики ситуативного спілкування, передбаченої Програмою вищих

навчальних закладів з іноземних мов (рівень стандарту).

вміти:

Спілкуватися однією із поширених європейських мов в усній та

письмовій формах (в тому числі і при email-листуванні) в межах визначеної

тематики, ефективно і гнучко використовувати іноземну мову у ситуаціях

навчально- академічного та професійного спілкування.


Володіти основними словотворчими морфемами та на їх основі уміти

самостійно розкривати значення незнайомих і складних слів; ідентифікувати

та вибирати правильні формулювання для вживання в мові лексичних

одиниць та граматичних конструкцій в процесі писемного спілкування;

сприймати інформацію, текст на слух при безпосередньому спілкуванні та у

звукозаписі; будувати висловлювання із серії логічно пов’язаних речень та

розгортати монологічне повідомлення навколо окремих компонентів змісту;

вміти за допомогою комунікативних завдань, мовних етюдів активізувати

навчальний матеріал теми; вміти формувати та висловлювати власні думки,

активізуючи при цьому термінологічну лексику; вміти автоматизовано

вживати мовні засоби (штампи, кліше, мовні зразки) у непідготовленому

мовленні, швидко реагувати на репліки співбесідника; вміти висловлюватися

логічно і зв’язано; вміти функціонально використовувати знання, правила-

інструкції у спонтанному спілкуванні.

Для вивчення навчальної дисципліни відводиться 240 годин, 8 кредитів

ECTS.