Предметом вивчення навчальної дисципліни євчення про умови, форми і засоби ефективноїмовленнєвої комунікації здобувачів третього(освітньо-наукового) рівня вищої освіти як майбутніхвикладачів.

Міждисциплінарні зв’язки: курс характеризується багатовекторністю міжпредметнихзв’язків, оскільки предмет курсу є основоюінноваційного розвитку усіх сфер суспільного життя. Дисципліна органічно пов’язана зі знаннями, отриманими здобувачами освіти під час здобуттявищої освіти ступенів бакалавра та магістра.

Компетентності, формування яких передбаченонавчальною дисципліною:

ЗК 1. Здатність діяти соціально відповідально тагромадянсько свідомо.

ЗК 5. Здатність до спілкування на міжнародному рівні для реалізації інноваційного проекту абовирішення наукової проблеми.

ЗК 6. Здатність організовувати та проводити навчальний процес у закладі вищої освіти, розроблятиресурсне забезпечення навчального процесу.

ЗК 7. Здатність до освоєння і системного аналізу через матеріалістичне сприйняття і критичнеосмислення нових знань в предметній таміжпредметних галузях.

ЗК 8. Здатність до критичного аналізу та креативного синтезу нових ідей, які можуть сприяти вакадемічному і професійному контекстахтехнологічному, соціальному та культурному прогресу суспільства, базованому на знаннях.

ЗК 10. Здатність до самовдосконалення, адаптаціїта дії в нових ситуаціях, креативність.

ЗК 12. Здатність демонструвати навички роботи в науковому колективі, створювати нові ідеї.

ЗК 14. Здатність застосовувати методологію наукової та освітньої діяльності, вміти швидко адаптуватися до змін та творчо застосовувати новітні наукові технології, проявляти гнучкість мислення.

ЗК 17. Здатність виконувати професійну діяльність та оцінювати у відповідності до стандартівякості.

ЗК 18. Здатність використовувати різні методи та прийоми навчання, виховання та соціалізаціїособистості.

ЗК 19. Здатність мотивувати людей та рухатися доспільної мети.

ЗК 20. Здатність усвідомлювати рівні можливості та гендерні проблеми, цінувати та поважатирізноманітність та мультикультурність.

ЗК 22.Здатність і готовність до підготовки, проведення та участі у наукових семінарах,конференціях, оприлюднення результатів науковихдосліджень в зарубіжних та спеціалізованих фахових наукових виданнях України.

ФК 32. Здатність й готовність до формування системного підходу до аналізу наукової інформації зфаху заснованої на пошуку рішень з використаннямтеоретичних знань і практичних умінь із метоювдосконалення професійної діяльності. Здатність й готовність до логічного й аргументованого аналізу, до публічного мовлення, ведення дискусії й полеміки, доздійснення виховної й педагогічної діяльності, доспівробітництва й розв’язання конфліктів – дотолерантності.

У результаті вивчення навчальної дисципліниздобувач освіти повинен знати:

- риторичну термінологію, систему понять класичноїриторики;
- закони риторики;
- специфічні риси видів і жанрів ораторськогомистецтва;
- основні етапи підготовки ораторської промови;
- засоби вербального та невербального впливу на аудиторію;
- особливості сучасного риторичного вчення.

вміти:

- визначати тему виступу й добирати матеріал для нього;
- розміщувати матеріал й оформлювати структурувиступу;
- будувати тексти різних жанрів та видівораторського мистецтва відповідно до мети,призначення й умов комунікації;
- послуговуватися виразовими мовними засобами впромовах різних видів;
- застосовувати методи запам’ятовування структури йзмісту виступу;
- робити партитуру тексту;
- на основі спостережень й аналізу бази данихстворювати «портрет аудиторії»;
- застосовувати методи мовного та позамовного впливуна аудиторію;

 

- аналізувати своє і чуже мовлення, виявлятивідхилення від норм, застосовувати різні засоби для їх подолання.