Мета: формування комунікативної компетентності студентів;

–      набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних здібностей студентів та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця;

–      вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників.

Завдання:

–      сформувати чітке і правильне розуміння ролі державної мови у професійній діяльності;

–      забезпечити досконале володіння нормами сучасної української літературної мови та дотримання вимог культури усного й писемного мовлення;

–      виробити навички самоконтролю за дотриманням мовних норм у спілкуванні;

–      розвивати творче мислення студентів;

–      виховати повагу до української літературної мови, до мовних традицій;

–      сформувати навички оперування фаховою термінологією, редагування, коригування та перекладу наукових текстів.

У результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати:

­   значимість вивчення курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)»;

­   особливості стилів та жанрів сучасної української літературної мови;

­   поняття «літературна мова», «мовна норма», функції мови;

­   основні умови ефективного мовленнєвого спілкування, композицію публічного виступу;

­   прийоми мислення, вимоги до мовлення і мислення, як правильно читати й осмислювати прочитане;

­   сутність, види, завдання етики ділового спілкування, етичні норми та нормативи;

­   основні функції, рівні ділового спілкування, міжособові стосунки;

­   мову професії, термінологію свого фаху, джерела поповнення лексики сучасної української літературної мови;

­   особливості використання багатозначних слів, паронімів та омонімів у професійному мовленні, правила написання складноскорочених слів, абревіатур, географічних скорочень;

­   основні правила українського правопису;

­   синтаксичні аспекти професійного мовлення, основні форми викладу матеріалу, структуру речень і словосполучень, труднощі узгодження підмета з присудком;

­   призначення, кваліфікацію документів, вимоги до складання та оформлення різних видів документів та правила їх оформлення.

Підготовлений фахівець повинен вміти:

­   здійснювати регламентування спілкування, застосовувати орфоепічні та акцентологічні норми української літературної мови в усному спілкуванні, доречно використовувати моделі звертання, привітання, ввічливості;

­   володіти різними видами усного спілкування; готуватися до публічного виступу;

­   знаходити в тексті й доречно використовувати в мовленні власне українську та іншомовну лексику, термінологічну лексику та виробничо-професійні, науково-технічні професіоналізми; користуватися словником іншомовних слів, термінологічними словниками та довідковою літературою;

­   знаходити в тексті і доречно використовувати у професійному мовленні синоніми, пароніми, омоніми; користуватися різними видами словників;

­   перекладати тексти українською мовою, використовуючи термінологічні двомовні словники, електронні словники;

­   правильно записувати числівники та цифрову інформацію у професійних текстах; узгоджувати числівники з іменниками;

­   правильно використовувати найпоширеніші дієслівні форми у професійному спілкуванні; користуватися додатковою літературою;

­   правильно вживати прийменникові конструкції у професійних текстах, перекладати прийменникові конструкції українською мовою; користуватися довідковою літературою;

­   користуватися синтаксичними нормами у професійному спілкуванні;

­   правильно використовувати синтаксичні конструкції при складанні документів.